štvrtok , 19 október 2017
Aktuálne novinky

íťazstvo Jána Miloňa v Buzete a postrehy z premiérovej sezóny FIA EHCC

Posledné kolo seriálu FIA European Hill Cimb Championship 2017 sa konalo v Chorvátskom Buzete. Ján Miloň na tomto podujatí ovládol skupinu GT, ale aj kategóriu I.

Pred pretekmi v Chorvátsku však Ján Miloň a Jatar Team, reprezentovali Slovensko na pretekoch v Slovinsku, konkrétne na podujatí GHD Ilirska Bistrica. Práve tu sa konalo predposledné kolo seriálu FIA European Hill Climb Championship 2017, ktorého účastníkom bol v tomto roku aj slovenský reprezentant. Ján Miloň do Ilirskej Bistrice cestoval, rovnako ako na množstvo iných pretekov zaradených do seriálu FIA EHCC, s veľkou neznámou. Nepoznal trať, nepoznal prostredie, jediné čo vedel bol fakt, že sa do pretekárskeho BMW Z4 GT3 posadí po drobnej operácii, ktorú pred pretekmi absolvoval. Druhá vec, v ktorej ma Janko absolútne jasno, bol zisk ďalších dôležitých bodov v rámci priebežného poradia. Ako sa nakoniec ukázalo, túto jeho snahu nezabrzdilo ani počasie, keď počas tréningových jázd pršalo a trať neskutočne šmýkala. V dvojici súťažných jázd, absolvovaných už na suchu, dosiahol Ján Miloň na druhé miesto v skupine GT, ale aj triede GT3 a navyše mu patrila aj druhá priečka v kategórii I.

Po Ilirskej Bistrici nasledovalo sťahovanie na posledné kolo seriálu FIA EHC do chorvátskeho Buzetu. Mesto, ležiace na severe Istrie privítalo účastníkov rovnako dažďom. A pršalo rovnako ako v Slovinsku až do nedele rána, pričom domáci sa dokonca vyjadrili, že takéto dažde neboli v ich krajine za posledných tridsať rokov. Napriek nepriazni počasia však diváci v Buzete, ktorých je každý rok v okolí trate niekoľko tisícok nesklamali a prišli si spoločne s jazdcami užiť preteky. V nich dokázal Ján Miloň spoločne s vozidlom BMW Z4 GT3 dokonale ovládnuť nielen skupinu GT, ale aj triedu, ba dokonca aj celú kategóriu I.

„Musím povedať, že krajší záver sezóny som si ani nevedel predstaviť. Víťazstvo ma poriadne nakoplo, aj keď musím povedať, že môj najväčší konkurent, Tessitore bojoval v sobotu s poruchou spojky a už to vyzeralo tak, že do pretekov nenastúpi. Napriek tomu, že sme na trati konkurencia, pomohli mu práve moji mechanici a spojku mu vymenili. Tessitore tak do pretekov nastúpil a navyše získal aj európsky titul v skupine GT. Ja som dojazdil v rámci celej sezóny na druhom mieste v skupine GT, ale aj triede GT3. V kategórii I. som žiaľ dojazdil „až“ na štvrtom mieste. Musím však povedať, že na takéto umiestnenia som na začiatku sezóny ani nepomyslel. Predsa len to bola moja premiérová sezóna v seriáli FIA European Hill Climb Championship, množstvo tratí som nepoznal a absolvoval som ich po prvýkrát. Som rád, že som si mohol splniť dávny sen a jazdiť Európu. Dnes už viem, že ak mi to zdravie a partneri umožnia, budúci rok sa do tohto seriálu chcem vrátiť opäť. Všetko tu funguje tak ako má, trate sú úchvatné, organizácia bola takmer na všetkých podujatiach výborná a to množstvo divákov, ktorí európsky kopcový seriál navštevujú je naozaj úžasný. Navyše to splnilo všetky moje očakávania, súboje na trati boli perfektné, doslova o desatinky sekúnd a tak to má byť. Aby to však nevyzeralo tak, že som so všetkým spokojný, musím povedať, že mám aj zopár výhrad. Nepáči sa mi, že tu jazdia aj niektorí jazdci s úpravami vozidiel, ktoré sú už za hranicou predpisov. Druhá vec, ktorá ma trápi je fakt, že ak aj technici niektoré z týchto vozidiel vylúčia, na ďalších pretekoch ich nikto nekontroluje a tak vlastne s rovnakým vozidlom, ktoré už raz bolo vylúčené absolvujú ďalšie preteky. A poslednou vecou je, že si za preteky na ktorých bol takýto jazdec vylúčený, jednoducho škrtne nulu, zatiaľ čo napríklad ja som musel škrtať dvanásť bodov. Verím však, že aj tento nedostatok FIA do budúcna odstráni. Záverom by som ešte rád poďakoval všetkým partnerom Jantar Teamu za neskutočnú podporu, mechanikom za perfektnú prípravu auta a samozrejme rodine, že toto moje jazdenie po celej Európe vydržala.“

Miro Majláth

Pridajte Váš komentár

komentárov