utorok , 22 október 2019
Aktuálne novinky

Valluš Motorsport účastníkmi Rally Tatry a Rally Prešov 2019

Za posledné týždne tím Valluš Motorsport absolvoval dve prestížne podujatia. Ako prvé na zozname bolo podujatie 46. Rally Tatry 2019 v dňoch 3.-5. Máj. Na slávnostný štart sa predstavili divákom na vozidle Renault Clio Ragnotti 2.0 RS v tradičných modro-žltých farbách. Auto z dielne Valluš Motorsport bolo pripravené a nič nebránilo zahájiť prvé podtatranské súťažné kilometre tohoto malebného v poradí 46. ročníka.

Úvodné súťažné kilometre smerovali na prvú súťažnú etapu priamo na rýchlostné skúšky. Hneď v úvode bolo jasné, že sobotňajší deň bude náročný, nakoľko po rýchlostných skúškach nasledoval večerný mestský okruh. Veľké obavy v tíme robilo paradoxne počasie. Po celý čas bolo vrtkavé a na vlásku sa udržiavali prehánky. Obavy boli nakoniec bezpredmetné a počasie doprialo posádkam oproti minuloročnej rally pod Tatrami suché trate. Po konzultácii v tíme Valluš Motorsport, posádka zvolila na istotu mokré pneumatiky, ktoré dostatočne držali po celú sobotňajšiu etapu. „ Uznávam, obavy z dažďa boli to áno, pre istotu sme mali obuté mokré pneu. Problém v tomto smere nebol žiadny, pneumatiky nás držali na trati celú etapu. Tretie miesto v skupine a 5. miesto celkovo samozrejme potešilo, to všetko sme ale brali s rezervou, keďže nebolo všetkému koniec.“  Komentoval Michal Valluš.

Absolútny koniec sobotňajšieho súťažného dňa neštandardne smeroval na mestský okruh. Bratia Vallušovci sa teda postavili opäť do ďalšieho boja o body v seriáli RRP v rámci MSR v Rally. Atraktívny mestský okruh dodal neopísateľný pocit a to nielen divákom, ale aj samotnej posádke. „ Mestský okruh je samozrejme neopísateľný zážitok pre každého z nás. V kombinácii s kvalitným obsadením posádok a úžasnej diváckej atmosfére sa organizátorovi bez pochýb vydarila táto časť súťaže. Brzdy nás síce nezradili, ale čím sme boli bližšie ku cieľu, tým viac sme pociťovali, že nám brzdy slabnú, no to už bol koniec nášho dňa a viac sme im nevenovali veľkú pozornosť.“ Opísal svoje pocity z jazdy Jozef Valluš. Po okruhu si posádka v celkovom hodnotení pripísala na účet 3. miesto v skupine a s dobrým pocitom tím ukončil súťažný deň.

Do druhej etapy v nedeľu počasie už nikomu nezaprialo a jazdu podstatne komplikovali aj spomínané brzdy, ktoré sa rozhodli postupne vypovedať. Aby toho nebolo málo, tesne pred štartom druhej RZ 9 Tatranská sa ulomila poistka riadiacej páky a tá spadla z uloženia smerom nadol. Čo malo za následok ťažšie radenie rýchlostí a nepresné radenie. Každé zaradenie bol pre posádku doslova boj, čo sa značne ukazovalo aj na výsledných časoch. Prioritou pre posádku už bolo len dôjsť úspešne do cieľa.

Aj napriek problémom, ktoré sa vyskytli, posádka cieľ uzrela na 5. mieste absolútne. No v triede na umiestnenie to už nestačilo a bratia Vallušovci sa napokon v triede RP3 umiestnili na 4. mieste celkovo. „ Je pravdou, že sme súťaž začali bravúrnym tempom. Ale rátali sme aj s možnými problémami, ktoré sa napokon vyskytli. Aj napriek tomu sme došli na cieľovú rampu. Organizátorovi a divákom „skladáme klobúk dole“.  Síce sme to dotiahli až na štvrté miesto v skupine celkovo, no body máme.“ Spokojne dodáva Jozef Valluš.

Vallušovcom sa podarilo zdolať nielen podtatranskú súťaž, pred nedávnom v dňoch 5.-6. Júl absolvovali taktiež 25. podujatie Rally Prešov 2019.

Nakoľko organizátor bol donútený zrušiť atraktívnu mestskú rýchlostnú časť, toto podujatie bolo síce o to kratšie, no náročné rýchlostné skúšky dostatočne vynahradili posádke všetko, čo ku rally patrí a na atraktivite to Vallušovcom skutočne neubralo.

Prešovskú rally aj napriek výraznejším horúčavám, ktoré vládli počas súťaže zdolala posádka na krásnom treťom mieste v skupine RP3 v rámci Slovenského Rally Pohára so stratou 1 min. a 02 sek. na vedúceho pretekára Polovku.

Konkurencia nasadila v skutku vysoké tempo a chyby sa nie vždy odpúšťajú. No posádke sa predsa len podarilo pochybiť, za ktorú organizátor udelil bratom 10 sekundovú penalizáciu. „ Pri výjazde z retardéru sa pneumatika jemne dotkla zábran a za túto chybu nás odmenili komisári 10 sekundovou penalizáciou. Je pravdou, že pohľad z auta je podstatne iný než z pohľadu diváka. Nespochybňujem ani rozhodnutie komisárov, každopádne 10 sekúnd v rally je za tak malé pochybenie naozaj veľa. Ani táto strata by však nezmenila poradie celkového hodnotenia v skupine RP3.“ Prezradil jazdec Jozef Valluš.

Nemalé problémy v prvej etape podujatia nastali s pneumatikami. Pneu na zadnej náprave posádka nedokázala dostatočne zahriať, na rýchlostných skúškach sa tak strácali cenné sekundy. Do druhej etapy súťažného dňa však vstúpila posádka uvedomelo a auto sa prezulo. Čo sa na časoch síce výraznejšie prejavilo, no na lepší výsledok to už žiaľ nestačilo. Aj napriek všetkým týmto nedostatkom v tíme vládla spokojnosť. Od zoznamovacích jázd až po cieľovú rampu. „ Najväčšie vrásky nám robila prevodovka, ktorá nás pre tento krát nezradila. Prevodovka je sériová a ten pocit na nás nepôsobil pozitívne, na kopcoch a technických úsekoch to bolo pre nás najciteľnejšie. Ostatné problémy boli pre nás bežné, nevyskytlo sa teda nič čo by nás prekvapilo. Verím, že po zvyšok sezóny v tom budeme aj naďalej pokračovať.“ Zhodnotil Jozef Valluš.

„ Posledné dve podujatia musím hodnotiť pozitívne. Nielen techniku, ale aj náš verný tím. Veľká vďaka patrí otcovi za výborne pripravené auto, našej mame za úžasný catering, Igimu a Kike za pomoc v servise no a v neposlednom rade veľká vďaka môjmu bratovi Michalovi za jeho navigátorské zručnosti. Vďaka patrí aj naším partnerom, sponzorom a fanúšikom.“ Povedal Jozef Valluš.

Seriál aj naďalej pokračuje a tím Valluš Motorsport bude zbierať ďalšie body najbližšie na podujatí 3. DeutschMann® Rallye Trebišov 2019. Za posledné 2 sezóny šťastie Vallušovcom neprialo, nakoľko pre technické problémy boli nútený odstúpiť ešte pred zahájením súťaže. Veríme, že do tretice sa podarí Trebišov zdolať.

Pridajte Váš komentár

komentárov