Na slovíčko s Martinom Kočim

Na krátke slovíčko som požiadal Martina Kočiho, ktorý má nemalé skúsenosti s podujatiami aj svetového charakteru. Počnúc rokom 2012 Martin absolvoval WRC Academy na vozidle Ford Fiesta R2 a následne s autom tohto výrobcu súťažil o pohár JWRC. Je potrebné pripomenúť aj nemalé úspechy v tomto šampionáte. Za pozornosť stojí obzvlášť sezóna 2016, kedy vybojoval v tejto kategórii aj titul vicemajstra.

blížiacej sa sezóne 2021 nie je už žiadnym tajomstvom, že svoju techniku po dlhých sezónach rozširuješ o Ford Fiesta Rally4 z dielne M-sport. Na konci roku 2020 si po boku s Petrom Těšínskym absolvoval Taxi4 Mikulás Rallye s touto technikou a v triede vybojoval 1. miesto. Pripomína mi to jedno nepísané pravidlo. „Minulosť ťa dobieha“. Čo ťa viedlo k rozhodnutiu vrátiť sa späť v čase?

Bola to jednoznačne tímová voľba, zhodli sme sa na tom všetci, že by sme sa chceli vrátiť na trate Majstrovstiev sveta a viac-menej chuť pokračovať tam, kde sme skončili v roku 2016. V súťaži JWRC sa dostavili úspechy, na ktoré sme hrdý a budeme radi, ak by sme to vedeli ešte prevýšiť a dosahovať tak ešte väčšie úspechy. Takže to bola pre nás skutočne prirodzená voľba.

Kombinácia Koči a Styllex Motorsport je už rokmi vžitá. Kalendár JWRC na sezónu 2021 je naozaj pestrý. Prezentovať sa opäť vo farbách Styllex Motorsport bola, aj bude pre teba istým spôsobom nostalgia?

Dokázali sme spoločne vybojovať dva krát Slovenský titul v sezónach 2018 a 2019. Pre tím Styllex Motorsport to bol zároveň 10. titulov absolútne. Zhodli sme sa na tom, že je určite vhodné sa viac zomknúť a dáme všetky sily dokopy na to, aby sme vedeli odštartovať na podujatiach Majstrovstiev sveta.

Či to bude pre mňa nostalgia opäť prezentovať Styllex Motorsport … Som veľmi rád a taktiež som zároveň veľmi hrdý na tento tím, aj keď v posledných sezónach, kedy tomu bolo trošku inak, kedy sme sa prezentovali pod hlavičkou Škoda Slovakia Motoršport v praktickom živote nenastal výrazný rozdiel, pretože chod tímu ako takého zabezpečoval práve Styllex Motorsport. Takže v zásade je to zmena iba v názve, ale vnímam to svojím spôsobom takisto ako istú formu zmeny. Určite sa teším na to, keď sa budem opätovne plne prezentovať pod Styllexom.

Prekonali sme všetci neplánovanú povinnú korono – prestávku, ktorá nás ukrátila o množstvo zážitkov a podujatí. Obmedzenia sú žiaľ aj naďalej aktuálne. Avšak sú práve zahraničné šampionáty pre teba možnou vstupenkou vrátiť sa späť na horúce sedadlo?

Uznávam, tá situácia komplikuje každému z nás plány, súťaže menia termíny, alebo sa rušia, prípadne sa to nahrádza. Avšak verím, tým že už nejakú dobu to všetko trvá, organizátori si v tom našli určite systém a vedia si to lepšie rozvrhnúť. Ja dúfam, že pandemická situácia a obmedzenia už čoskoro pominú, prípadne sa to začne zlepšovať. Áno, vybrali sme si aj zahraničné súťaže. Absolvovali sme minulý rok v Maďarsku prípravný závod. Podobne sa budeme riadiť aj v aktuálnej sezóne, ktoré sa budú podobať podujatiam v MS. JWRC začína sezónu v Chorvátsku na asfalte a v rámci prípravy na sezónu v MS sme absolvovali aktuálne Slovakiaring, čo bola pre nás vhodná predpríprava.

Sledujem Martin tvoje oficiálne sociálne siete. O „zábavu“ počas pandemickej prestávky si mal vždy postarané. Aktívny šport, relax a taktiež si sa zapájal aj do virtuálnych e-sport podujatí. Z cviku si teda zaručene nevyšiel …

V minulom roku som sa snažil udržiavať a pripravovať sa ako som len vedel. Kombinoval som fyzický tréning a simulátor, či rôzne iné formy tréningu. Snažím sa udržať sa FIT a teraz pred sezónou som trávil veľa času na simulátore, aby som si opäť zvykol na predný náhon a tá príprava bola intenzívnejšia než štandardne a aj naďalej pokračuje. Tie možnosti sa vždy nájdu na prípravu.

V čase uzávierky nášho rozhovoru bola posádka Koči-Těšínsky registrovaná na úvodne podujatie Slovenského šampionátu v Rally, OMV MaxxMotion Rally SLOVAKIA RING 2021. Mal si teda možnosť vyjazdiť si úvodné súťažné kilometre. Je práve toto „okruhové podujatie“ pre teba ideálne v kombinácii s novou technikou?

OMV MaxxMotion Slovakiaring  2021 som nakoniec absolvoval s Radovanom Moznerom ml. nakoľko sa Peťovi Těšinskému narodilo dieťa v ten víkend. Bola to výborná príprava, boli sme veľmi spokojný na celý progres zvykania si na auto. Mal som z neho super pocit. V prvý súťažný deň sme vyhrali v predných náhonoch, viedli sme aj v druhý súťažný deň, kde však nastal nečakaný zvrat a stala sa nám nepríjemnosť. Zavadili sme o pneumatiku, ktorá slúžila ako anti-cut, následne nám kopla do riadenia, auto stočilo mimo trať a narazili sme o strom. Bohužiaľ je to viac moja chyba, no aj to patrí k zvykaniu si na nové auto a ja verím, že to bola daň za to zoznamovanie. Mal so aj napriek všetkému výborný pocit z auta a aj z výsledných časov.

Faktom je, že v dvoch sezónach 2018 a 2019 si získal zaslúžene titul absolútneho majstra SR. S akým pocitom a cieľom vstupuješ do novej sezóny, ktorá je „plná“ obmedzení a rôznych zmien?

Do novej sezóny vstupujem plne motivovaný a veľmi sa na ňu teším. Uvedomujem si aj možnosť nečakaných zmien, týkajúc sa podujatí, pandémie a termínov, dúfam ale že sa im budeme vyhýbať. Ako som už spomínal vyššie, dúfam a verím tomu, že to bude už len lepšie a lepšie a my budeme vedieť fungovať v štandardnom režime.

Autor článku: Rastislav Babuša, Foto: Jakub Rovný

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *