Na slovíčko so Stanislavom Hanzelim

Pod Tatry zavíta už čoskoro 48. ročník legendárnej RALLYE TATRY SLOVAKIA 2021 v plánovanom termíne 28. – 30. máj 2021. Práve toto podtatranské podujatie právom radíme ku najstarším automobilovým podujatiam v histórii slovenskej rally.

48. ročník RALLYE TATRY SLOVAKIA bude tradične organizovaný  pod taktovkou AOS Klub Poprad na čele s dlhoročným riaditeľom preteku, Stanislavom Hanzelim, ktorého som si dovolil stručne vyspovedať.

Riaditeľ pretekov Rallye Tatry Slovakia, Stanislav Hanzeli (vľavo)

Na úvod niečo málo z Vašej osobnosti. „Lustroval“ som internet, avšak Vaše meno figuruje výhradne v pozícii skúseného riaditeľa týchto pretekov. Ako ste sa dostali ku tejto očarujúcej automobilovej disciplíne?

Benzín v žilách mi koluje od narodenia. Môj otec Ondrej Hanzeli do vysokého dôchodkového veku pracoval ako vyhľadávaný automechanik v Autonove Poprad a vo svojej mladosti robil aj jednému rally jazdcovi „servisáka“. Doma som sa v motoroch vŕtal od útleho detstva. Vyštudoval som však iný odbor. K tejto disciplíne ma priviedol môj dlhoročný kamarát Peter Oravec predseda AOS Klubu Poprad, keď ma v lete roku 2010 zavolal pomáhať na jednu rally. Toto bol zlom a od vtedy sme začali spoločne písať novodobú históriu Rallye Tatry.

Volant, prípadne sedadlo spolujazdca Vás teda v minulosti nezlákalo?

Sedadlo jazdca ani spolujazdca ma nezlákalo, skôr ma baví byť v zákulisí tohto krásneho  tradičného tatranského podujatia.

V tejto neľahkej pandemickej dobe, aktuálne aj naďalej pokračujú intenzívne prípravy súťaže.  Samozrejme za dodržania prísnych epidemiologických opatrení a vládnych nariadení, čo do značnej miery ovplyvňuje aj samotné podujatie vo viacerých smeroch. Pán Hanzeli, vyskytli sa nejaké organizačné komplikácie ohľadom blížiaceho sa podujatia v kombinácii s aktuálnou situáciou, ktoré by dokázali vážne ohroziť tento ročník, podobne ako tomu bolo v minulej sezóne 2020?

Organizačne z hľadiska výberu tratí, materiálno-technického zabezpečenia, potrebného počtu usporiadateľov, či získavania povinných povolení z príslušných úradov i polície je to v poriadku. Sme v úzkom kontakte s Regionálnym úradom verejného zdravotníctva (RÚVZ) v Poprade, s ktorým preberáme opatrenia, resp. uvoľňovanie opatrení tak, aby sme Rallye Tatry Slovakia 2021 mohli usporiadať a priblížiť motoristickému fanúšikovi. Aktuálny vývoj nám v tomto smere praje.

Prvé tohtoročné podujatie kalendára MSR 2021 organizované v podstate na uzatvorenom okruhu Slovakia ringu bolo pre organizáciu nepochybne jednoduchšie. Naopak vy ste v postavení, kedy máte za neľahkú úlohu regulovať nielen samotné podujatie v otvorenom priestranstve, ale zároveň rešpektovať všetky opatrenia pre verejnosť a bezpečnosť súťažiacich. Do akej miery bude podľa Vášho úsudku podtatranská súťaž „cenzurovaná“ pre širokú verejnosť?

Denne s napätím sledujeme pandemickú situáciu na Slovensku a v podtatranskom regióne a s tým spojené opatrenia a vyhlásenia Vlády SR. Aktuálny vývoj nám v tomto smere praje. Prajeme si teda, aby si náš fanúšik mohol s malými opatreniami, akými sú napríklad nosenie rúšok, pozrieť celú rally bez obmedzení. Mám na mysli slávnostný štart, vyhlásenie výsledkov aj divácky atraktívny nočný okruh.

Drobné zmeny nastali aj v polohe, servisného parkoviska ako aj uzatvoreného parkoviska. Všetko bude situované v podstate jedným smerom od riaditeľstva súťaže v reprezentatívnych priestoroch Národného Tréningového Centra v Poprade, až po uzatvorené parkovisko priemyselného areálu AUTONOVA. Je to nepochybne vhodné strategické rozloženie než po uplynulé roky. Môžu sa teda diváci tešiť aj na prejazdy súťažných vozidiel naprieč mestom Poprad počas presunov ku rýchlostným skúškam? Má to predsa len svoje čaro …

V predchádzajúcich ročníkoch sme mali servisné parkovisko v priestoroch bývalých vojenských kasární na sídlisku Západ v Poprade. Areál je už v rukách súkromného investora, ktorý tam buduje obytnú zónu. Vedenie Mesta Poprad nám vyšlo v ústrety a ponúklo na zriadenie servisného parkoviska nedávno vybudované rozsiahle parkovisko pri futbalovom štadióne NTC Poprad. Diváci uvidia prejazdy mestom po všetky tri dni. V piatok popoludní sa budú súťažné vozidlá presúvať od NTC Poprad cez celé námestie Sv. Egídia na slávnostný štart pred OC Forum. Vtedy za osobnej účasti pána ministra hospodárstva SR Richarda Sulíka odštartuje prvé vozidlo Green Rallye Tatry. V sobotu a v nedeľu to zas budú prejazdy mestom v spojovacích úsekoch medzi jednotlivými rýchlostnými skúškami a servisom. Zo smeru od Kežmarku a takisto od Spišskej Novej Vsi a Svitu. V nedeľu si prejazd popradským námestím posádky zopakujú pri odovzdávaní cien.  

Rýchlostné skúšky a shakedown podľa zverejneného harmonogramu zostali bez výrazných zmien. Najdlhšia 17,6 km „rýchlostka“ s názvom Novoveská Huta zaháji súťažný víkend v sobotu. Súťažiacich a ich vozidlá preverí Huta hneď troma ostrými prejazdami. Bude podľa Vás pán Hanzeli práve Huta prelomová, resp. rozhodujúca týkajúc sa priebehu podujatia až po konečné hodnotenie?

Rýchlostná skúška Huta sa pôjde v sobotu. Pre pretekárov ide o známu trať, no tú môže výrazne ovplyvniť nestále počasie a tiež skutočnosť, že RS Huta sa jazdí trikrát. To nabáda jazdcov k menšej ostražitosti, hlavne pri treťom prejazde. Vtedy dochádza k najväčším pochybeniam a haváriám. Osobne si myslím, že rozhodnú až náročné nedeľňajšie „rýchlostky“ v Zamagurí. Spomeniem situáciu z roku 2019, kedy sa niektoré posádky pripravovali na záverečný útok, no kvôli rýchlej zmene počasia, kedy začalo husto snežiť, sme po havárii museli poslednú RS zrušiť.

Atraktívny mestský okruh v nočných hodinách je od počiatku spätou súčasťou tejto súťaže a zaručene poteší nejedno oko diváka. Naberá tento okruh reálnu podobu aj počas aktuálnych obmedzení? Samozrejme narážam na spojenie okruhu a verejnosti.

V každom prípade RALLYE TATRY SLOVAKIA 2021 bude. Technicky máme všetko pripravené tak, aby sa mohol nočný okruh uskutočniť. Pre nás je zaradenie nočnej rýchlostnej skúšky do pretekov zaujímavé len s divákmi. Jazdci ho nemajú v láske, ale divák náš nočný okruh miluje. O tom, či RS Poprad bude, ako sa oficiálne volá nočný okruh, sa rozhodne po rokovaní s RÚVZ pár dní pred súťažou. Tešíme sa na všetkých účastníkov podujatia. Na posádky, ich tímy, usporiadateľov, súťažných komisárov.

Pán Hanzeli, prajem Vám a celému organizačnému tímu v menej redakcie a v neposlednom rade v mene fanúšikov rally športu veľa síl vybojovať 48. ročník, nakoľko z pohľadu organizácie to bude nepochybne neľahké podujatie a priblížiť sa tak ku 50. jubileu. Zároveň ďakujem za Váš čas a niekoľko krátkych informácii ohľadom pripravovaného podujatia.

Zdroj FOTO: archív race.sk, aosklubpoprad.sk

Autor článku: Rastislav Babuša

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *